Rady dotyczące biegania

runner-808940_1280

Bieganie jest modne, więc wiele osób próbuje na nim zarobić. Pojawiają się poradniki dotyczące biegania, jest wielu ekspertów i pseudo ekspertów. Niestety, nie zawsze te rady są słuszne, często się wykluczają. Nie ma więc co tak ślepo w to wierzyć i ufać temu, co się usłyszy lub przeczyta. Tak naprawdę trzeba z tego wszystkiego wybrać dla siebie optymalne wersje. Dotyczy to choćby pory biegania. Jedni mówią, że lepsze efekty daje bieganie rano, inni, ze wieczorem. Tutaj jednak kluczowe jest to, jak dla nas jest lepiej i wygodniej, bo bieganie ma być dla nas przyjemnością a nie męczarnią. Dlatego nie ma się co przecież zmuszać do tego, by przed pracą wstawać jeszcze godzinę wcześniej i biegać. Szczególnie jeśli ktoś nie jest rannym ptaszkiem i chce sobie po prostu dłużej pospać. Dlatego tak naprawdę kluczowe jest odpowiednie podejście, które pozwala na uzyskanie optymalnych efektów treningów. Wieczorne bieganie też ma wiele zalet. O możliwość odstresowania, odreagowania po ciężkim dniu, szczególnie, jeśli pracę mamy siedzącą, w pomieszczeniu itd. Wtedy ruch, świeże powietrze, to sama przyjemność. Na pewno pozwala lepiej się poczuć, dotlenić, odprężyć, odzyskać równowagę. Dlatego tak naprawdę jest tak wiele korzyści, że warto o tym pamiętać. W bieganiu, jak i w każdym innym rodzaju aktywności fizycznej, bardzo ważna jest regularność treningów. Dbanie o to, by nie zapomnieć o treningach, by odbywały się one regularnie. Tylko dzięki temu będzie możliwość uzyskiwania optymalny efektów, które pozwalają na zadbanie o sylwetkę i o kondycję. Dlatego takie istotne staje się prawidłowe podejście, które sprawia, że faktycznie chce nam się biegać, jest to coś, na co się czeka. Bo niestety, jeśli będzie się nam to kojarzyć negatywnie, np. ze żmudnym wysiłkiem, który nie daje korzyści, to niestety pewnie szybko tego zaniechamy. Dlatego dobrze jest zadbać o wygodę w czasie treningów – poprzez zakup odpowiednich butów i stroju do ćwiczeń. Na pewno pozwoli to zadbać o wygodę, co wiąże się też z komfortem biegania i z tym, że chętniej podejmujemy się tego. Dobrze jest też wyznaczyć sobie regularnie treningi. Np. konkretne dni tygodnia i konkretny czas przeznaczony na trening. Wtedy łatwiej jest utrzymać dyscyplinę i trzymać się ustalonych przez siebie zasad. Po jakimś czasie wejdzie to w nawyk. Trzeba też pamiętać o tym, by stopniowo podnosić sobie poprzeczkę, szczególnie, jeśli celem biegania jest zrzucenie zbędnych kilogramów. Potem trzeba utrzymywać regularność treningów, by utrzymać efekt szczupłej sylwetki.

Dodaj komentarz