Regeneracja po biegu

running-78192_1280

Odpoczynek i regeneracja mięśni powinny być sensownie i logicznie wkomponowane w cykl treningowy każdego biegacza. Jest to podstawa prawidłowego budowania wytrzymałości i wydolności organizmu. Szczególną uwagę na odpoczynek powinny zwrócić uwagę, dla których znaczenie ma budowanie masy ciała. Mięśnie ze względu na swoją funkcjonalność nie rozrastają się w czasie treningu biegowego, lecz właśnie w fazie odpoczynku.
Specjaliści zaangażowani w badania nad dietą sportowców proponują stosowanie odpowiedniej suplementacji, pozwalającej znacząco skrócić czas przemian katabolicznych w mięśniach, a przy tym przyspieszającej odbudowywanie uszkodzonych na skutek wysiłku fizycznego włókien mięśniowych.
Suplementacja w powyższych przypadkach ma za zadanie dostarczyć organizmowi dużą dawkę składników odżywczych, wyrównać do standardowego poziomu gospodarkę hormonalną i chemiczną w organizmie, a także korzystnie wpływają na układ nerwowy. Co za tym idzie, powodują także korzystne oddziaływanie na psychikę.
Szczególnie cenne są suplementy z wysoką zawartością kreatyny. Dzięki zasadzie jej działania może znacząco przyspieszyć tempo odnowy komórek mięśniowych, a ponadto zwiększa siłę mięśniową. Dzięki temu suplementacja kreatyną pozwala trenować z większą częstotliwością, wzmacnia także biegową wytrzymałość.
Biegacze bardzo często sięgają także po suplementację preparatami zawierającymi glukozaminę. Jest to jeden z ważniejszych składników budulcowych tkanek mięśniowych u stawów. Pozwala utrzymać stawy w dobrej kondycji, wspomaga ich elastyczność i odporność na obciążenia, z jakimi mamy do czynienia, zwłaszcza biegając na twardej nawierzchni. Pomaga także opóźnić powstawanie zwyrodnień i uszkodzeń chrząstek.
Kolejna na liście pożądanych składników jest glutamina – substancja, która może być produkowana naturalnie, ale przy bieganiu na długie dystanse jej zapasy mogą zostać szybko opróżnione. Stąd też suplementacja – zbawienna dla właściwej budowy mięśni.
Każdorazowo warto suplementację skonsultować z trenerem personalnym. Warto jednak po nią sięgać, jeśli zależy nam na mniejszych i krócej trwających dolegliwościach mięśniowych.

Dodaj komentarz